Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου 2017

ΤΟΠΙΚΗ  ΙΣΤΟΡΙΑ 

Η ιστορία των σχολείων μας 

  Οι δεκαετίες του 20ου αιώνα  καταγράφονται στην πορεία της εκπαιδευτικής ιστορίας του 1ου και του 3ου Δημοτικού Σχολείου της πόλης του Καρπενησίου,μέσα από  φωτογραφίες, προφορικές μαρτυρίες και το αρχείο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Ευρυτανίας που διατηρούν τα Γενικά Αρχεία Κράτους στο Καρπενήσι.
  Δεκαπέντε χρόνια τώρα, συλλέγω στοιχεία, φωτογραφίες και αρχειακό υλικό για την εκπαιδευτική ιστορία του 20ου αιώνα, έτσι όπως την έζησα και η ίδια ως μαθήτρια τις δεκαετίες ΄70-΄80, αλλά και από τις προφορικές μαρτυρίες που καταγράφουμε με τους μαθητές μου σε προγράμματα τοπικής ιστορίας που εφαρμόζουμε εθελοντικά στα δύο αυτά σχολεία που υπηρέτησα και υπηρετώ ως δασκάλα.
  Ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια αισθάνομαι για το Μικρό Μουσείο Εκπαίδευσης στο χωριό Βουτύρο, δημοτικό διαμέρισμα του Δήμου Καρπενησίου, το οποίο οραματίστηκα και πάλεψα με επιμονή και υπομονή να το ενστερνιστεί η εκπαιδευτική κοινότητα ώστε να το ιδρύσουμε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ευρυτανίας και ο Δήμος Καρπενησίου. Στόχος όχι απλά η διατήρηση και διαφύλαξη του εκπαιδευτικού υλικού που καταστρέφεται από το χρόνο και την αδιαφορία, αλλά και η λειτουργία ενός ανοιχτού στο κοινό χώρου μορφωτικών και πολιτισμικών δραστηριοτήτων, όπως οφείλουν να είναι και να παραμένουν τα σχολεία μας.



           Ένα μικρό κτίσμα που λειτουργούσε για δεκαετίες  ως μονοθέσιο Δημοτικό Σχολείο του χωριού Βουτύρο της Ευρυτανίας, έχει διαμορφωθεί σε μουσειακό χώρο φιλοξενώντας τμήματα του ορατού μέρους της εκπαιδευτικής ιστορίας της Ελλάδας του 20ου αιώνα και μαρτυρίες που αποδίδουν όψεις του υλικού πολιτισμού της ελληνικής υπαίθρου στα προβιομηχανικά χρόνια και της σχολικής πραγματικότητας των ανθρώπων της και του τοπίου της.
   Τα δύο χρόνια της λειτουργίας του  προσφέρει δυο εκπαιδευτικά Προγράμματα σε μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπηρετώντας μέσα από τις δράσεις του τις αρχές του αειφόρου σχολείου και της αειφόρου κοινωνίας.

v Το Πρόγραμμα « Από το κονδύλι στον υπολογιστή » επιχειρεί και πετυχαίνει με την αυτενεργό και βιωματική συμμετοχή των παιδιών την σύνδεση του σήμερα με το πρόσφατο χθες αλλά και το πιο μακρινό παρελθόν των γονιών και των παππούδων του επιτρέποντάς τους να διαλέγονται με εκθέματα και μαρτυρίες – αναμνήσεις των αγαπημένων τους προσώπων. Πετυχαίνουν να εντάσσουν αβίαστα τον εαυτό τους σε ένα συγκεκριμένο πολιτισμικό περιβάλλον, αντιλαμβάνονται την ιστορική συνέχεια των κοινωνιών και εξωτερικεύουν προσωπικά συναισθήματα κινητοποιώντας δημιουργικά τη φαντασία τους.

v Το Πρόγραμμα « Στην αυλή του σχολείου» επιχειρεί την αναβίωση παραδοσιακών κατασκευαστικών και ομαδικών παιχνιδιών ανοιχτού χώρου που ανέθρεψαν γενιές με τις αρχές τις ομαδικότητας, του εθελοντισμού της επαναχρησιμοποίησης και της αυτενέργειας μεγαλώνοντας παιδιά μαχητές της χαράς με ισχυρό αυτοσυναίσθημα, αλλά και  την συναίσθηση του συμπαίκτη. Πολλά συν που χάνουν τα παιδιά με τα ακριβοπληρωμένα ηλεκτρονικά παιχνίδια της απομόνωσης και της ψευδαίσθησης της ψυχαγωγίας.

ΒΑΣΙΛΙΚΗ  ΛΑΠΠΑ  -  ΚΕΛΕΣΗ
Δασκάλα ΠΕ70, 3ο Δημοτικό Σχολείο Καρπενησίου
Τηλ. Επικοινωνίας : 6908456717


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

                     ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ            Το Κοινοτικό Σύστημα Διαχείρισης του Νερού               Τόρνου Ευρυτανίας Στον ορε...