Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου 2017

ΤΟΠΙΚΗ  ΙΣΤΟΡΙΑ

Γιορτάζοντας τα 60 χρόνια εκπαιδευτικής πορείας 

του 1ου Δημοτικού Σχολείου Καρπενησίου

 Τη σχολική χρονιά  2008-2009, ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου Δημοτικού Σχολείου αποδέχθηκε την πρότασή μου για ανάδειξη του επετειακού χαρακτήρα του έτους, από το έτος στέγασης στο ιδιαίτερα όμορφο πετρόχτιστο σχολικό μας συγκρότημα, έτσι που η γιορτή λήξης του  να γίνει αφιερωματική της εκπαιδευτικής μας ιστορίας. Την ίδια χρονιά ο ιερέας Ιωάννης Λιάπης - απόφοιτος του σχολείου και πατέρας τεσσάρων αποφοίτων μας επίσης - ανταποκρινόμενος στο κάλεσμα του σχολείου, ανέλαβε τη δωρεά προθηκών που κοσμούν την αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου και φυλάσσουν παλιά βιβλία και εκπαιδευτικό υλικό παρελθόντων ετών, τεκμήρια της πορείας του στο χρόνο.
  Επίσης εκδόθηκαν τα παρακάτω αναμνηστικά!
  Από το αρχείο του σχολείου 6-6-1973 Γιορτάζοντας τη λήξη του σχολικού έτος με γυμναστικές επιδείξεις στο γήπεδο του Γυμνασίου Καρπενησίου.

   Τα παιδιά της Α΄Τάξης φόρεσαν τις μπλε σχολικές ποδιές των παλαιών δεκαετιών, κάθισαν στα ξύλινα θρανία και υποδύθηκαν το Μίμη και την Άννα, τους ήρωες των παλιών αναγνωστικών που φτάνουν στην αυλή του σχολέιου και συναντάνε τους νέους μικρούς ήρωες! Οι μαθητές της Γ΄ Τάξης παρουσίασαν δρώμενα και δραματοποιημένα στιγμιότυπα από τις δεκαετίες που πέρασαν, παρουσιάζοντας τις εκπαιδευτικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις. Όλοι οι μαθητές όλων των τάξεων παρουσίασαν χορογραφίες με χαρακτηριστικά μουσικά κομμάτια των δεκαετιών, ταξιδεύοντας κάθε μεσήλικα θεατή στα μαθητικά του χρόνια.
  Το κείμενο ...

   Οι σχολικοί ήρωες συναντιούνται…
ΑΝΝΑ: Δες Μίμη! Δυο καινούργια παιδιά στο 1ο Δημοτικό Σχολείο.
ΜΙΜΗΣ: Γειά σας παιδιά! (χαιρετάει από μακριά)Έλα Άννα, πάμε να τους γνωρίσουμε.
Οι δυο τους πλησιάζουν, και συναντιούνται με τα άλλα δυο παιδιά που κι εκείνα βαδίζουν προς αυτούς.
ΑΡΗΣ: Γειά σας είμαι ο Άρης και αυτή η συμμαθήτριά μου η Μαρίνα. Εσείς ποιοι είστε;
ΑΝΝΑ: Εγώ είμαι η Άννα, το κορίτσι που συντροφεύει τους μικρούς μαθητές της Α΄Τάξης στο αναγνωστικό τους «Τα καλά παιδιά ». (δείχνει το αναγνωστικό που κουβαλάει)Κι αυτός είναι ο Μίμης. Είναι κι αυτός ήρωας του βιβλίου.
ΜΙΜΗΣ: Ναι βέβαια, βάζω τα δυνατά μου! (κάνει τα χέρια του ποντίκι).
ΜΑΡΙΝΑ: Τι ωραία! Απίστευτο, κι εμείς γι αυτό είμαστε εδώ!
ΑΡΗΣ: Είχαμε ακούσει για σας από τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας που σας θυμούνται ακόμα! Δεν περίμενα να γνωρισθούμε ποτέ!
ΜΑΡΙΝΑ: Εγώ, ο Άρης, ο Σαμπέρ, ο Ορφέας και η Ιωάννα είμαστε τα παιδιά του βιβλίου Γλώσσας που με τις περιπέτειές μας συντροφεύουμε τα παιδιά της Α΄ Τάξης στην κατάκτηση του  ελληνικού Αλφάβητου , της ανάγνωσης και της γραφής.
ΜΙΜΗΣ: Κοίτα να δεις φίλες μου τι σου σκαρώνει η ζωή!! Εμείς βοηθήσαμε τους παππούδες και εσείς βοηθάτε τώρα τα εγγόνια τους.
ΜΑΡΙΝΑ: Έχουμε τη χαρά και την τιμή λοιπόν να μιλάμε με τα υπέροχα παιδιά των παλιών αναγνωστικών. Και πως βρεθήκατε σήμερα εδώ;
ΑΝΝΑ: Να! Μας κάλεσαν οι δασκάλες και οι δάσκαλοι του σχολείου. Καθώς φέτος το 1ο Δημοτικό Σχολείο συμπληρώνει 60 ολόκληρα χρόνια λειτουργίας, αποφάσισαν να ετοιμάσουν μια μεγάλη γιορτή για να τιμήσουν όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που μόχθησαν σε αυτό εδώ το σχολείο.(δείχνει τριγύρω)
ΜΙΜΗΣ : Ναι. Όλα εκείνα τα εκατοντάδες παιδιά που πρωτοπερπάτησαν δειλά και φοβισμένα ετούτο το προαύλιο στον αγιασμό του Σεπτεμβρίου, που έτρεξαν, έπαιξαν, έπεσαν και βρήκαν τη δύναμη να ξανασηκωθούν… Σκεφτείτε πόσα παιδιά, εεε…
ΜΑΡΙΝΑ: Συγκινήθηκα με τις σκέψεις σας, παιδιά. Δεν είχα ποτέ φανταστεί πόσες εκατοντάδες παιδιά μπορούν να χαρούν και να μοιραστούν το ίδιο σχολείο, γενιές και γενιές!!
ΑΡΗΣ : Γι αυτό και νιώθουμε υπερήφανοι που και φέτος τα παιδιά της πρώτης τάξης, τα πρωτάκια όπως όλοι τα φωνάζαμε, τα κατάφεραν και είναι έτοιμα να κατακτήσουν καινούργιες γνώσεις στις υπόλοιπες τάξης του σχολείου μας.
ΜΑΡΙΝΑ: Ας τα φωνάξουμε κοντά μας να σας τραγουδήσουν κομμάτια από τα «Λάχανα και Χάχανα» τα μουσικά κομμάτια που συνοδεύουν το αναγνωστικό τους!!
Ø Κύριε Δήμαρχε, κύριε Επιθεωρητά … ελάτε κι εσείς κοντά μας!!
Ø Παρακαλούμε όσοι γνωρίζετε τα τραγούδια μας να τα τραγουδήσετε μαζί μας.

Τα παιδιά συγκεντρώνονται  και τραγουδούν σε χορωδιακό ύφος αλλά με παλμό και κέφι ευδιάκριτο, άλλα καθισμένα και άλλα όρθια.

Ο κύριος Επιθεωρητής εξετάζει τους μαθητές!!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

                     ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ            Το Κοινοτικό Σύστημα Διαχείρισης του Νερού               Τόρνου Ευρυτανίας Στον ορε...